Blog
Fusione Martin & Cooper S.r.l. in AZ S.r.l.
La Fusione in casa AZ InfoCollection ripresa da:
Gazzetta di Napoli
http://www.gazzettadinapoli.it/2015/12/04/martin-cooper-s-r-l-fusa-in-az-s-r-l-unico-soggetto-per-linfoproviding/
Gazzetta di Salerno
http://www.gazzettadisalerno.it/2015/12/04/martin-cooper-s-r-l-fusa-in-az-s-r-l-unico-soggetto-per-linfoproviding-gestione-crediti/
Gazzetta di Avellino
http://www.gazzettadiavellino.it/2015/12/04/martin-cooper-s-r-l-fusa-in-az-s-r-l-unico-soggetto-per-linfoproviding-gestione-crediti/
Martin & Cooper s.r.l merges in AZ S.r.l.
AZ InfoCollection S.p.A. informs that today was signed the merger deed of Martin & Cooper Srl in AZ Srl, whose project has been approved by the respective Boards of Directors.
The Merger is an essential step in strengthening the new positioning of the Group the management of non performing loans, AZ InfoCollection is the only independent credit servicer active in different asset classes (corporate , real estate and unsecured ). This dimensional growth will allow also a more effective work of new technology platforms just implemented by the Group and will improve the delivering service.
The Group, indeed, is being equipped with all the necessary human and technological resources to respond quickly, effectively and promptly to the needs of management of impaired loans in all asset classes, coordinating the channels of collection and maximizing business info providing. The use of technology, the introduction of new young and talented managers with an innovative vision and inspiration to innovation within the organization that allows the Group to be a unique player in the Italian market.
In addition, by creating a single legal entity, the services of credit recovery implemented under the authorization of the license 115, and investigative services to infoproviding service authorized by the license 134, are both provided by the company AZ Srl holder of the dual license, with consequent benefit for all customers who can interact with a single company reality.
The legal effects of the merger will start from January 15, 2016 while the accounting and tax will be charged to the budget of the absorbing company with effect from January 1, 2016.
—
Simona Gaudiosi
Media & External Relations
Simona.gaudiosi@azinfocollection.it
AZ InfoCollection S.p.A. It is and independent full credit servicer, operating in the management of NPL portfolio with expertise in various asset classes (corporate, unsecured and real estate) coordinating collection channels and maximizing infoproviding activities. Its main clients are major Italian financial institutions, international funds, utilities and insurance company. AZ InfoCollection is also active in the antifraud on insurance, intelligence, security and heritage protection markets. www.azinfocollection.it
Info at Gruppo AZ InfoCollection S.p.A.
Phone: +39 3662597197 www.azinfocollection.it
comunicazione@azinfocollection.it | stampa@azinfocollection.it
Martin & Cooper S.r.l si fonde in AZ S.r.l.
AZ InfoCollection S.p.a. informa che in data odierna è stata stipulata la delibera di Fusione per incorporazione di Martin & Cooper S.r.l in AZ S.r.l, il cui Progetto è stato approvato dai rispettivi Consigli di Amministrazione.
La Fusione rappresenta un passaggio essenziale nel potenziare il nuovo posizionamento del Gruppo AZ InfoCollection nel mercato della gestione dei crediti deteriorati quale unico ed indipendente credit servicer attivo nei diversi segmenti di asset class (corporate, unsecured e real estate) portando ad una crescita dimensionale che consentirà una più efficace ed incisiva opera di valorizzazione delle nuove piattaforme tecnologiche appena implementate e consegnando al mercato servizi di elevata performance tecnico-analitica
Il Gruppo, infatti, si sta dotando di tutte le risorse necessarie, umane e tecnologiche per rispondere in maniera veloce, efficace e puntuale alle esigenze di gestione dei crediti deteriorati in tutti gli asset class coordinando i canali di collection e massimizzando l’attività di infoproviding. L’utilizzo della tecnologia, l’inserimento di nuovo management a fianco di risorse giovani e talentuose con una visione innovativa alimentano un motore di energia e innovazione all’interno dell’organizzazione che permette al Gruppo di essere un player unico nel panorama italiano.
Inoltre, grazie alla creazione di un unico soggetto giuridico, i servizi di recupero del credito svolti sotto l’autorizzazione della licenza 115, e i servizi di investigazione a servizio dell’infoproviding autorizzati dalla licenza 134, verranno entrambi erogati dalla società AZ S.r.l. titolare così della doppia licenza, con conseguente beneficio per tutti i clienti che potranno interfacciarsi con un’unica realtà societaria.
Gli effetti civilistici della fusione decorreranno a partire dal 15 Gennaio 2016 mentre gli effetti contabili e fiscali saranno imputati al bilancio della società incorporante con efficacia dal 1 Gennaio 2016.
—
Simona Gaudiosi
Responsabile Media e Relazioni Esterne
Simona.gaudiosi@azinfocollection.it
AZ InfoCollection è un Full Credit Servicer indipendente che opera nella gestione dei crediti deteriorati
in tutti gli asset class (corporate, unsecured e real estate) coordinando i canali di collection e massimizzando l’attività di infoproviding. Tra i suoi principali clienti i maggiori istituti finanziari italiani, fondi internazionali, utilities e assicurative italiane. AZ InfoCollection opera inoltre nel mercato dell’antifrode assicurativa, intelligence, security e tutela del patrimonio. www.azinfocollection.it
Per informazioni: Gruppo AZ InfoCollection S.p.A.
Tel: +39 366259 7197
www.azinfocollection.it
Maria Grazia Balsamo interview
5 questions to tell you about our Quality, Innovation & Processes Manager.
1. Tell us about your role in AZ InfoCollection
My role in AZ InfoCollection is Quality, Innovation & Processes Manager.
I work to support the growth of the group, which in recent years has achieved amaizing objectives and results, with processes that are more effective, structured and with a growing output.
The use of technology, the inclusion of talented young people with a new vision, a constant update on what is happening in the market are increasing the engine power of our Group and allow it to be a unique in the player in Italy.
My role is therefore evolving each day to achieve multiple goals that can change every day in a very dynamic market.
2. What are the main changes on the management systems of AZ InfoCollection?
AZ InfoCollection in the last two years has invested significant financial resources in the different business units: the technology is already present, and therefore the future will also rely on this.
The development of management systems, that I manage personaly, is focused on a proper and safe operation processes to support massive data management and be also customizable, in all my projects the basic rule is “simplicity”.
Simplicity in the business service means high standards: speed, transparency, possibility of understanding, dialogue and control.
Here this is the direction in which we are moving.
We are ready to launch a new digital sistem, developed in house, to support the new positioning of the group in the credit management, giving interfaces with ongoing dialogue with our customers.
A true wonder that will help us to evolve in relation to all those clients who entrust us with the management of their portfolios.
3. How a proper process management is increasing the company’s performance in your opinion?
I believe that every action , process , decision can and should be detected and measured.
The KPIs should be modeled on the basis of reality and the purpose for which they are created.
Clearly they can not and must not be only economic and financial performance indicators. Customer satisfaction, reputation, ethics, reliability, for example, are important objectives and also key to reach excellent financial results. Therefore I consider sustainable in the long term only an organizations that focus the greatest attention to the proper management of the processes. And AZ InfoCollection does it.
4. Describe your approach in 5 words
Focused: the respect of the times in the projects and processes is essential.
Collaborative: I firmly believe in the team spirit so I direct all my activities to the maximum sharing
Purposeful: the critical issues exist to be overcome and different eyes help to find new ways and solutions
Resolutive: if it is true that for every problem there is a solution, then just find it and the results are achievable
Versatile: I am convinced that there is not only one way, method, model for doing things. Counting on a team of people means being able to draw on the wealth of each one and lowering the risk of making mistakes.
5. The big data are the focus of debate at the moment, how AZ InfoCollection is moving in this direction?
Our Group is constantly engaged in integrating big data management with micro data management in internal processes. We have a powerful database, we have a knowledge of over 40 years of field work and we know where we want to go. These are all levers and business variables not trivial, which represent a barrier to entry and growth for most of competitors.
I think we really have all that we need to build something unique, it’s up to us as managers to be able to do so.
And I am confident that we will succeed.
Intervista a Maria Grazia Balsamo
5 domande per raccontarvi Maria Grazia responsabile processi, innovazione & qualità nel nostro team.
1. Parlaci del tuo ruolo in AZ InfoCollection
Il mio ruolo in AZ HOLDING è quello di Quality, Innovation & Processes Manager.
Mi occupo di supportare la crescita del gruppo, che negli ultimi anni ha raggiunto obiettivi e risultati davvero fantastici, con processi sempre più efficaci, strutturati e con un output qualitativamente in crescita.
L’utilizzo della tecnologia, l’inserimento di risorse giovani e talentuose con una visione innovativa, un costante aggiornamento su ciò che accade in settori che possono essere percepiti lontani o diversi alimentano un motore di energia e innovazione all’interno dell’organizzazione che ci permettono di essere player unici nel panorama e ci aprono a possibili sviluppi solo poco tempo fa impensabili.
Il mio ruolo è quindi in continua evoluzione e si plasma sulla base dei molteplici traguardi da raggiungere che possono variare di giorno in giorno in un mercato molto dinamico.
2. Quali sono le principali novità sui sistemi gestionali di AZ InfoCollection?
AZ InfoCollection nell’ultimo biennio ha investito ingenti risorse finanziarie nelle diverse Business Unit di riferimento: la tecnologia è giá il presente e pertanto il futuro non potrà prescindere da questa.
Lo sviluppo dei sistemi gestionali, di cui personalmente mi occupo, sono orientati ad un corretto e sicuro funzionamento dei processi aziendali per supportare processi massivi e nello stesso tempo personalizzabili, in cui la regola base é “semplicitá”.
A ben vedere semplicitá significa nel business standard di servizio altissimo, velocitá, trasparenza, possibilitá di capire, dialogare e controllare.
Ecco é questa la direzione verso la quale ci stiamo muovendo.
Siamo pronti a lanciare un nuovissimo portale, sviluppato in casa, a supporto del nuovo posizionamento del gruppo, il credit management, con interfaccie di dialogo continuo con i nostri clienti.
Una vera meraviglia che ci aiuterá a evolvere nel rapporto con tutti coloro che ci affideranno la gestione dei loro portafogli.
3. Quanto incide a tuo avviso una corretta gestione dei processi nell’incremento della performance aziendale?
Credo che ogni azione, processo, decisione possa e debba essere rilevata e misurata.
I KPI vanno modellati in virtù delle realtà e del fine per cui si creano.
Chiaramente non possono e non debbono essere solo indicatori di performance economico e finanziario. Soddisfazione del cliente, reputazione, etica, affidabilitá, ad esempio, sono obiettivi importanti ed imprescindibili da risultati economico-finanziari di eccellenza. Pertanto ritengo sostenibile nel lungo termine solo organizzazioni che pongono la massima attenzione alla corretta gestione dei processi. Ed AZ InfoCollection lo fa.
4. Se potessi descrivere il tuo approccio in 5 parole quali sarebbero e perché?
Focalizzato: il rispetto dei tempi nei progetti e processi é fondamentale.
Collaborativo: credo fermamente nel team spirit quindi oriento ogni mia attività alla condivisione massima
Propositivo: le criticità esistono per essere superate e occhi diversi aiutano a trovare strade e soluzioni nuove
Risolutivo: se è vero che per ogni problema esiste una soluzione, allora basta trovarla e i risultati sono ottenibili.
Versatile: sono convinta che non esista un solo modo, metodo, modello per fare le cose. Poter contare su un team di persone significa poter attingere dalla ricchezza di ognuno e scegliere abbassando il rischio di compiere errori.
5. I Big data sono al centro del dibattito in questo momento, come si sta muovendo AZ InfoCollection in questo senso?
Il nostro Gruppo è impegnato costantemente nell’ integrare il big data management con micro data management nei processi gestionali interni. Disponiamo di database potenti, abbiamo una conoscenza di oltre 40 anni di lavoro sul campo, sappiamo dove vogliamo andare. Tutte leve e variabili di business non banali, che rappresentano una barriera all’entrata e alla crescita per i più.
Credo che abbiamo davvero tutto ciò che ci serve per costruire qualcosa di unico, tocca a noi managers dimostrare di essere in grado di farlo.
Ed io sono fiduciosa che ce la faremo.
Andrea Vitelli, our sales director, is presenting himself
We have asked to our Sales Director to tell his story in five questions.
1. What is your role in AZ InfoCollection?
I am the sales manager of AZ InfoCollection in the credit management unit.
My job is to support business growth in the credit management market, producing new combinations of product to new market segment. I am also committed to speed up the enlargment of the credit servicing BU in AZ InfoCollection.
In addition, the business development plan of the group is so challenging as to require a commercial coordination figure with a guaranteed high committment in oversight all activities to devote more focus to strategic ones, which at this stage are key for the company.
2. Tell us a brief of your previous experience
Before joining AZ InfoCollection I had commercial positions in companies linked to the world of credit, first as a Relationship Manager in the UBI Bank where I worked for several years on corporate portfolio management, then in GE Capital where I worked for nearly five years in origination of factoring operations before moving to the world of credit insurance and collection at the Atradius Group. In recent years, particularly from 2010 onwards, I focused on commercial activities on behalf of the company Ribes Spa with functions of commercial responsibility for the Corporate area.
3. What did you find in AZ InfoCollection that you did not expect ?
I found very enthusiastic people with a lot of ideas. I have also found a strong focus on innovation and a strong desire to grow . An excellent team , both personally and professionally .
4. What do you like about your job ?
The ability to interface with partners of excellent quality, from different backgrounds , with whom create relational synergies, exchange ideas and points of view on market trends. I love to create and develop innovative projects and the opportunity to exploit wide-ranging expertise in the field of credit.
5. What do you think are the winning aspect of AZ InfoCollection vision in view of a very lively market?
Producing information to profile debtors and to exploit them to increase collection efficiency and the entire performance of the managed portfolio, is certainly an important competitive advantage that few other players can match.
The ability to operate as a full credit servicer that has the power of infoproviding in its historical core business and is able to directly manage the entire credit process is a strength that characterizes us.
We have also structured our operations to be higly competitive, flexible and fast in the market. But the aspect that really sets AZ InfoCollection is the ability to enhance the customization of solutions around the needs of the client, to accept challenges that others do not accept, with a view of sharing the risks in challenging projects, which in the medium term will be winning.
.